۷ نکته مهم برای افزایش بازدید یوتیوب به صورت تساعدی

۷ نکته مهم برای افزایش بازدید یوتیوب به صورت تساعدی
افزایش بازدید در یوتیوب مهمترین دغدغه هر یوتیوبر تازه کار یا حرفه ای است. از هر یوتیوبری بپرسید احتمالا به شما خواهد گفت که افزایش بازدید ویدیوها در یوتیوب نیاز به زمان، مهارت و از خود گذشتگی دارد و به این سادگی ها امکان پذیر نیست. طبیعی است که با داشتن استراتژی مناسب برای رشد مخاطبین خود و استفاده از ابزارهای مناسب، به مرور زمان متوجه خواهید شد که مخاطبین شما به دنبال چه چیزی هستند و این خود باعث افزایش بازدید کانال یوتیوب و طبیعتا افزایش ویو ویدیو شما خواهد شد.
نکته مهم این است که محتوایی تولید کنید که واقعا به آن علاقه دارید. اولین شرط برای رسیدن به درآمد دلاری، تولید محتوای باکیفیت است. برای هر کانالی و هر موضوعی در یوتیوب میتواند مخاطب وجود داشته باشد، فقط کافیست مخاطبین مناسب کانال خودتان و یا علاقه مندان به آن محتوا را پیدا کنید.
در این مقاله قصد دارم به صورت کامل نکاتی را مطرح میکنم که رعایت آنها میتواند باعث افزایش بازدید در کانال یوتیوب و در نتیجه موفقیت سریعتر شما شود.
اما قبل از هرچیز، اجازه دهید با هدف یوتیوب آشنا شویم:
آنچه در این مقاله میخوانید
Toggleچرا Session Time برای موفقیت کانال یوتیوب ما مهم است؟
الگوریتم یوتیوب علاقه مند است مخاطبان تا جای ممکن زمان بیشتری را در این پلتفرم سپری کنند.
یعنی چی؟
یعنی اگر ویدیوی شما باعث شود که مخاطبین زمان بیشتری را در یوتیوب سپری کنند (حتی محتوای کانالهای دیگر) ویدیوهای شما را بیشتر به دیگران نشان میدهد.
به صورت خلاصه، اگر کاربر بعد از ویدیوی شما، ویدیوهای بیشتری در یوتیوب نگاه کرد، کانال شما رشد چشمگیری خواهد داشت.
و در صورتی که کاربر بعد از مشاهده ویدیوی شما از صفحه کانال شما و یا کلا از پلتفرم یوتیوب خارج شود، ضربه بدی به کانال شما وارد میشود.
چطور می توان Session Time در یوتیوب را افزایش دهید؟
یک نکته مهم این است که استراتژی مناسب داشته باشید. شما در روز شروع فعالیت چنل یوتیوب خوب باید بدانید هدف شما از ایجاد این کانال چیست و قرار است چه نوع مخاطبینی را به خود جذب کنید. ویدیو های شما باید کاملا مرتبط با موضوع کانال شما باشد تا مخاطبی که با زحمت زیاد جذب کردید وقت بیشتری در کانال یوتیوب شما بگذراند.
باید سعی کنید بهترین ویدیوهای خود را در صفحه کانال خود قرار دهید. در این صورت اگر مخاطبین به صفحه اصلی کانال شما آمدند با ویدیوهای محبوبی روبرو میشود که آنها را به دیدن ویدیوهای بیشتر ترغیب میکند.
۷ راه برای افزایش بازدید یوتیوب | روشهایی که قبل از شروع باید بدانید
پیشنهاد میکنم حتما قبل از شروع یوتیوب این مقاله را با دقت بخوانید. با دانستن این تکنیک ها مسیر موفقیت شما کوتاهتر و با هزینه کمتری خواهد بود و راحت تر خواهید توانست رکورد افزایش بازدید کانال یوتیوب خود را بشکنید.
این تکنیکها توسط الیاس فرخ در چنل های خود بارها بکار رفته ویکی از عوامل موفقیت ایشان است.
۱. تامنیلهای طراحی کنید که توجه را به خود جلب کند
استفاده از تامنیلهای شخصی سازی شده با هویت بصری یکسان که برای مخاطبان جذاب باشد یکی از مهمترین عواملی است که با استفاده از آن میتوانید احتمال کلیک بر روی ویدیوهای خود را به شدت بالا ببرید.
CTR یکی از فاکتورهاییست که برای یوتیوب مهم است و تامنیلهای جذاب میتواند نرخ کلیک ویدیوهای یوتیوب شما را بالا ببرد.
۲. نوشتن دیسکریپشن مناسب برای دسته بندی مناسب ویدیوی شما
تیم فنی یوتیوب خیلی شفاف و به صورت متعدد این موضوع را بیان کرده که دیسکریپشنهای ویدیوها به الگوریتمهای یوتیوب کمک میکند تا موضوع ویدیوی شما را درک کنند و برای آن دسته بندی مناسبی در نظر بگیرند.
یک دیسکریپشن خوب به هوش مصنوعی یوتیوب و همچنین بازدید کنندگان ویدیوی شما اطلاعات بیشتری درباره محتوای تولید شده توسط شما میدهد. باکس دیسکریپشنی که در زیر ویدیو قرار دارد یک محل عالی برای اضافه کردن توضیحاتیست که با استفاده از آن میتوانید ویدیوی خود را برای بازدید بیشتر بهینه سازی کنید.
در واقع شما باید از کلمات کلیدی در پاراگراف ابتدایی دیسکریپشن ویدیوی خود استفاده کنید. پیشنهاد میشود از کلمه کلیدی کانونی خود با دقت در جمله اول و یا دوم خود استفاده کنید.
همچنین نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که جملات اولیه توضیحات شما در جستجوهای گوگل و یوتیوب دیده میشود و در صورتی که از کلمه کلیدی مناسب در این جملات استفاده کرده باشید احتمال بیشتری برای دیده شدن در نتایج جستجو برای ویدیوی شما وجود خواهد داشت.
از طرف دیگر طبق گفته یوتیوب، شما باید به متن زیر show more نیز توجه کنید و اطلاعات بیشتری را به مخاطب بدهید.
بعد از مدتی شما اجازه دارید از لینک سازی خارجی یا لینک سازی داخلی در زیر ویدیو های خود استفاده کنید که تاثیر زیادی در سئوی محتوای شما در یوتیوب خواهد داشت.
۳. تگگذاری یا برچسب گذاری هوشمندانه
یکی از جذابترین . مهمترین بخشهایی که یوتیوب می تواند ویدیوی شما را به مخاطبان نشان دهد، بخش پیشنهادات یا ساجسشن است. Suggested videos همان بخشی است که در باکس کنار ویدیوها قرار میگیرد و شما میتوانید ویدیوی مناسب دیگری مرتبط با ویدیوی در حال پخش فعلی را انتخاب و تماشا کنید.
اما چطور می توانید با چند تکنیک ساده شانس دیده شدن خود در این بخش را بیشتر کنید؟
از تگها و یا برچسب هایی استفاده کنید که در ویدیوهای رقیب شما یا ویدیوهایی با موضوع مشابه ویدیوی شما نیز استفاده کردهاند. هوش مصنوعی یوتیوب از عنوان، توضیحات و تگهای ویدیوها برای پیدا کردن ویدیوهای مناسب برای مخاطب استفاده میکند.
۴. سئو پیشرفته یوتیوب
اگر می خواهید افزایش بازدید ویدیوهای یوتیوب خود و رشد کانال یوتیوب را به حداکثر حالت ممکن برسانید باید سئو یوتیوب را یاد بگیرید.
در سئو پیشرفته یوتیوب، یادگیری موارد زیر برای هر یوتیوبری واجب است:
- تحقیق کلمات کلیدی
- بهینه سازی عنوانها، دیسکریپشن و تگها
- بهینه سازی Audience Retention و watch time
- ایجاد تعامل با مخاطبان
- استراتژی محتوایی مناسب
۵. استفاده مفید از تب کامیونیتی
یکی از بهترین روشها برای ارتباط بهتر با مخاطبین خود، پستهای کامیونیتی است. استفاده هوشمندانه از نظرسنجی ها یا معرفی ویدیو ها به شکل مناسب میتواند رابطه شما را با مخاطبینتان افزایش دهد.
از هر فرصتی برای دیده شدن باید استفاده کنید و از هیچ امکانی صرف نظر نکنید.
چرا پستهای کامیونیتی در یوتیوب مفید هستند؟
طبیعتا، همه یوتیوبرها نمیتوانند هرروز ویدیوی جدید در کانال یوتیوب خود آپلود کنند، به همین دلیل پستهای کامیونیتی یکی از بهترین روشهاییست که میتوان با استفاده از آن با مخاطبین خود ارتباط گرفت. با استفاده از این بخش میتوانید از مخاطبان خود سوال بپرسید، محتوای متنی تولید کنید و یا یک نظرسنجی برگزار کنید.
۶. افزایش بازدید با پاسخ دادن به کامنتها
اشتباه نکنید !!! حتی اگر زمان زیادی را برای فیلمبرداری، ادیت ویدیو و در نهایت آپلود ویدیو سپری کرده باشید کار شما حتی پس از آپلود ویدیو نیز تمام نشده است.
چرا؟
چون یکی از مهمترین بخشهایی که میتوانید بهترین و پایدارترین ارتباط را با مخاطبان خود مخصوصا بعد از آپلود ویدیو حفظ کنید پاسخ به ریاکشن مخاطبان در کامنتها است.
شما باید برای مخاطبان خود احترام قائل باشید و کامنتهای آنها را پاسخ بدهید. اگر تعداد کامنتها خیلی زیاد است حداقل تا جایی که میتوانید را پاسخ دهید.
اگر تعداد کامنتهای ویدیوهای شما بیش از اندازه کنترل شماست، زمان مشخصی را هر روز برای این کار مهم در نظر بگیرید.
به هیچ عنوان کامنتها را بیپاسخ نگذارید مخصوصا اگر در ابتدای راه کامنتهای محدودی دریافت میکنید.
بخش کامنتها، همان بخشیست که اکثر اتفاقات مهم در آن رخ میدهد. از همکاری، اسپانسرینگ تا دوستی و موارد دیگر.
شما باید بتوانید قبیله خود را در یوتیوب تشکیل دهید و این مساله در پاسخگویی هوشمندانه در کامنت ها اتفاق خواهد افتاد.
۷. استفاده از پلیلیستها با عنوان هوشمندانه
خیلی از یوتیوبرهای تازه کار به عنوان پلیلیست خود فکر نمیکنند و اولین ایده یا نزدیکترین موضوع را برای عنوان پلیلیست خود انتخاب میکنند.
اما باید بدانید یک عنوان جذاب میتواند مخاطبان شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد.عنوان پلیلیست بیشتر فکر کنید. مخاطبان از عنوانهای جذاب استقبال میکنند.
اما حرف آخر
یوتیوب امروزه به یک فضای به شدت رقابتی تبدیل شده است. هرچند رقابت در این فضا سخت است اما با تلاش و سختکوشی میتوان نتایج خوبی از آن گرفت.
اگر یوتیوبر هستید، تنها کافیست با قدمهای کوچکی که در این مقاله گفتهام، نگاه حرفهای تری به کانال یوتیوب خود داشته باشید.
پیشنهاد من را میخواهید؟ از گرافیک کانال یوتیوب شروع کنید. تامنیلهای جذابتری طراحی کنید. سپس به فکر سئو کانال یوتیوب خود باشید و همچنین به اشتراک گذاری در سایر شبکههای اجتماعی را نیز فراموش نکنید.
موفق باشید.
دیدگاهتان را بنویسید